2 Aralık 2014 Salı

3- C Uygulama 3 ( C kodu ile şekil çizme programı )

Çalışma ekran görüntüsü:



Çalışma kodu:


#include<stdio.h>
#include<conio.h>//getch komutuyla ekranda tutmak için hata vermemesi için kullandim

int main(){

 int a,b,c,d,e,f,g;//degiskenleri tanimladim
 char z=0;
 
 while (z!='q'){//bu döngüyü q yani çýkýþ girilene kadar çýkmamasý için kullandým  
  fflush(stdin);//enter etkisini yok etmek yani program hata verdikten sonra hafýzayý sifýirlamak hatayýi bir kez verdirmek için kullandým
 
  printf("\n\n\t##########################################################\n");//ekranda gözüken seçim seçeneklerini burada yazdým
  printf("\t>>>>>>                                              <<<<<<\n");
  printf("\t>>>>>>      DRAWING MATHEMATICAL SIGNALS SHAPE      <<<<<<\n");
  printf("\t>>>>>>                                              <<<<<<\n");
  printf("\t>>>>>>      a : Draw a summation shape              <<<<<<\n");
  printf("\t>>>>>>      b : Draw a division shape               <<<<<<\n");
  printf("\t>>>>>>      c : Draw a multiplication shape         <<<<<<\n");
  printf("\t>>>>>>      q : Terminate the program               <<<<<<\n");
  printf("\t>>>>>>                                              <<<<<<\n");
  printf("\t##########################################################\n\n");

  printf("\tChoose one of them,please:\n");//burada seçilecek seçimi istedim ve aldýrdým
  scanf("%c",&z); 
  
  while((z=='a')||(z=='b')||(z=='c')){//seçim bu koþullar içinde olduðu sürece devamlýlýðý saðlamak için bunun sebebi a deðiþkenine rakam yerine karakter girince döngüyü saðlamak için
  
  if (z=='a'){//z karakteri a olunca toplama iþlemini seçtirmek için
   printf("\nEnter width of the summation shape(as an odd number):\n");//burada toplamýn boyutunu istiyor ve alýyor
   scanf("%d",&a);
   
   if (0==a%2){//girilen sayý çiftse hata vermemesi için koydum tek sayý girilmezse yanlýþ çýktý vermesin diye
    b=a/2;//integerýn yarýsýný alýp
    f=b-1;//integerin yarýsýndan 1 çýkardýk ki aþaðýdaki for döngüsü için o kadar boþluk býraksýn diye
    
    for (d=0;b>d;){//bu döngü de alttaki döngünün ayný integer deðeri kadar tekrarlanmasý için koydum
     for(c=0;f>c;){//bu döngü sayýnýn yarýsý kadar boþluk býraktýrýr ve sonuna  * koyar
      printf(" ");
      c=c+1;}
     printf("*\n");//boþluklardan sonra yýldýzý koyup yeni satýra geçer
     d=d+1;}
    
    for(e=0;a>e;){//artý iþaretinin orta kýsmýndaki uzun iþareti girilen deðer kadar girmesini saðladým
     printf("*");
     ++e;}
    printf("\n");//artýnýn orta kýsmý tamamlanýnca yeni satýra geçip üstteki döngünün aynýsýný oluþturmasýný saðladým
  
    for (d=1;b>d;){//bu döngü de alttaki döngünün ayný integer deðeri kadar tekrarlanmasý için koydum d nin üstte 3 for döngüsünden farklý deðil ama d=1 olmasýnýn sebebi orta kýsýmda 1 tane * kullanýlmýþ olmasý
     for(c=0;f>c;){//bu döngü sayýnýn yarýsý kadar boþluk býraktýrýr ve sonuna  * koyar
      printf(" ");
      c=c+1;}
     printf("*\n");//boþluklardan sonra yýldýzý koyup yeni satýra geçer
     d=d+1;}}
   else {//girilen sayý tekse toplam sembolünü ona göre yaptým
    e=a-1;//sayýnýn tek olmasý durumunda 1 çýkarark float olmasýný engellemek istedim geri kalan kýsým üstteki artý iþareti döngüsünün ayný daha net anlatmak için ayrý ayrý yazdým
    b=e/2;
    for (d=0;b>d;){
     for(c=0;b>c;){
      printf(" ");
      c=c+1;}
   
     printf("*\n");
     d=d+1;}
  
    for(e=0;a>e;){
     printf("*");
     ++e;}
  
    printf("\n");
  
    for (d=0;b>d;){
     for(c=0;b>c;){
      printf(" ");
      c=c+1;}
   
     printf("*\n");
     d=d+1;}}}
 
  if (z=='b'){//burada bölme sembolünü yaptým aþaðýda geniþliðini istiyor ve ona göre yerleþtiriyor üstteki ve alttaki yýldýzlarý
   printf("\nEnter width of the division shape(as an odd number):\n");
   scanf("%d",&a);
   printf("\n");

   if(0==a%2){//sayýnýn çift girilince hata vermemesi amacýyla koydum
    b=a/2;//sayý çiftse 2 ye böler ve o kadar boþluk verir ve yýldýz koyarak orta kýsýma geçer
    
    for(c=0;b>c;){//boþluk verir ve yýldýz koyarak orta kýsýma geçer
     printf(" ");
     ++c;}
    printf("*\n");
    
    for(d=0;a>d;){//bölme iþleminin orta kýsmý yani burada girilen sayý kadar * iþareti koyuyor
     printf("*");
     ++d;}
    printf("\n");
    
    for(c=0;b>c;){//boþluk verir ve yýldýz koyarak orta kýsýma geçer
     printf(" ");
     ++c;}
    printf("*\n");}

 else{//integer a tek olursa yerleþtirme iþleminde hata olmasýn diye 2. bir seçenek koydum
  e=a-1;//sayý tekse 1 çýkarýr ki float olmasýn
  b=e/2;
  for(c=0;b>c;){//boþluk verir ve yýldýz koyarak orta kýsýma geçer
   printf(" ");
   ++c;}
  printf("*\n");
  
  for(d=0;a>d;){//bölme iþleminin orta kýsmý yani burada girilen sayý kadar * iþareti koyuyor
   printf("*");
   ++d;}
  printf("\n");
  
  for(c=0;b>c;){//boþluk verir ve yýldýz koyarak orta kýsýma geçer
   printf(" ");
   ++c;}
  printf("*\n");}}
 
  if (z=='c'){//burada çarpma iþlemi için a yý istiyor ve ona göre çarpma iþaretini yazýyor
  
   printf("\nEnter width of the multiplication shape(as an odd number):\n");
   scanf("%d",&a);
   
   b=a;//a yý ve b yi ayrý ayrý kullanacaðýmdan çoðalttým da denilebilir
   e=a-1;//burada orta kýsým hariç bulunan deðerin yarýsý kadar V þeklinde * iþareti koyar
   e=e/2;//sayýnýn yarýsýný da burada alýyor
   for(d=0;e>d;){
    printf("*");//ilk baþta * koyar
    b=b-2;//burada saynýn her seferinde 2 azaltarak orta kýsýma gelecek boþluk sayýsýný bulurlar
    
    for(c=0;b>c;){//boþluk bu döngüde konulur
     printf(" ");
     ++c;}
    printf("*");// boþluk konulduktan sonra * iþareti koyarlar
    ++d;
    printf("\n");//yeni satýra geçerler
    
    for(f=0,g=((a-b)+1)/2;g>f;){//bu döngüde orta kýsma gelecek olan boþluk sayýsýný bulup tekse veya çiftse ona göre * iþareti koyuyor
     printf(" ");
     ++f;}}
   if (1==a%2){//çarpma iþleminin orta kýsýmýna eðer girilen deðer tekse tek yýldýz 
    printf("*\n");}
   
   else{//girilen deðer çiftse orta kýsma 2 tane yýldýz koyuyor ki kayma belli olmasýn yani sayý çift girerse hatayý gizlesin diye
    printf("**\n");
    
    for(f=0,g=((a-b)+1)/2;g>f;){//orta kýsýma gelecekboþluðu tekrar koyuyor ve alttaki döngüde X in kalan kýsmý olan ters V yi çiziyor burada o orta kýsmýný yaptým
     printf(" ");
     ++f;}
    printf("**\n");}
   
   for(d=0;e>d;){//burada üstteki iþlemi her defasýnda 2 arttýrarak tam tersini yaptým
    for(f=0,g=((a-b)-1)/2;g>f;){
     printf(" ");
     ++f;}
    printf("*");//birinci kýsma ayni * karakterine kadar ki boþluk sayýsýný bulup o kadar boþluk koydum ve * ý koydum
    b=b+2;
    
    for(c=2;b>c;){//burada da * iþaretinden sonraki 2. yýldýzýn konulacaðý yere kadar olan boþluk miktarýný girdim
     printf(" ");
     ++c;}
    printf("*");//ve * iþaretini koyup
    ++d;
    printf("\n");}}//yeni satýra geçtim
  a=0;//burada iþlem yapýlýnca a yý sýfýrlayýp hafýzada kalan kýsmýný sonraki iþlemde karakter girerse hafýzada kalaný yazmasýn diye yaptým
  break;}

  if (z=='q'){//eðer z karakterine q deðeri girilirse çýkýþ yaparken bunu belirtmesi için koydum ve breakle de döngü dýþýna attým gerçi döngü koþulu z!='q' ama garantiye almak için
   printf("\n\n\t##########################################################\n");
   printf("\t<<<<<                program terminates              >>>>>");
   printf("\n\t##########################################################\n");
   break;}
  
  if (((z!='a')&&(z!='b')&&(z!='c')&&(z!='q'))||((a==0)&&(b==0))){//bunlarýn koþullarýn dýþýnda hata vermesi için kullandým yani z nin 'a','b','c','q' olmadýðýnda ve a ya sayý harici giriþlerde iþlem yapmaz ve hata verir
   printf("\t----------------------------------------------------------------\n");
   printf("\t!!!<<<<<           you assign wrong try again           >>>>>!!!\n");
   printf("\t----------------------------------------------------------------\n");}}
 
   getch();//programýn açýk kalmasý için kullandým çýkýþtan sonra
}

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder